Tento hybridní vůz je poháněn soustavou lithium-ion baterií o napětí 336 voltů. Jejich kapacita stačí k ujetí vzdálenosti 40 km, poté vstoupí do hry palivové články, které udržují baterie nabité.

V tomto režimu urazí vůz vzdálenost až 320 km, což znamená celkem 360 km s nulovými emisemi zplodin. V závislosti na konkrétních jízdních podmínkách bude možné prodloužit intervaly mezi doplněním vodíku až na 640 kilometrů.

Dvojice asynchronních elektromotorů o výkonu 177 k (130 kW) umožňuje Fordu Edge HySeries Drive dosáhnout rychlosti až 140 km/h. Soustavu baterií je možné napájet z běžné rozvodné sítě prostřednictvím integrované nabíječky na 120/230 V.

S vodíkem dojedete 320 kilometrů

Jakmile kapacita baterií poklesne pod 40 procent, automaticky se zapne soustava 220 vodíkových článků, která baterie znovu dobíjí.

Ford Edge HySeries Drive, jak zní celé označení vozu, bude v Aachenu podroben rozsáhlému testovacímu programu. Automobil zůstane v Evropě následující tři měsíce. :. Ford Edge HySeries Drive, jak zní celé označení vozu, bude v Aachenu podroben rozsáhlému testovacímu programu. Automobil zůstane v Evropě následující tři měsíce. Foto: Ford

Vodík je uchováván v nádrži pod tlakem 350 barů, náplň 4,5 kg vodíku postačí k ujetí 320 kilometrů. Spojení elektrického hnacího ústrojí s palivovými články pomohlo snížit velikost, hmotnost, cenu i složitost o 50 procent v porovnání s „běžnou“ technologií palivových článků. Životnost soustavy by měla být naopak až dvojnásobná.

Dnešní alternativní paliva čeká ještě dlouhá cesta

Předtím, než se vodíkové automobily stanou každodenní realitou běžného motoristy, musejí překonat celou řadu technických, hospodářských, legislativních a jiných překážek.

Za největší problémy jsou v této fázi považovány infrastruktura, skladování vodíku, ceny použitých komponent a udržitelná výroba vodíku.