Lidé budou moci prostřednictvím hlasovacích lístků v kopřivnickém muzeu nebo na internetu vybírat z deseti vozů. Patří mezi ně T57 a její varianta T57a, dále T75 a T570, T87, se kterou Hanzelka se Zikmundem objeli svět, T90, T97, vládní T603, populární Tatraplán T600 a T70.

Na základě výsledků ankety chce vedení firmy v příštím roce zadat studii možného obnovení výroby vybraných modelů, kalkulaci nákladů a ceny. O ceně nechtěl Adams spekulovat, nastínil pouze, že výroba podvozku vyjde na zhruba 20 000 dolarů (cca 315 000 Kč) a v podobné hladině se pohybuje i cena karoserie.

Vozy chce Tatra vyrábět v omezených sériích mezi 50 a 100 kusy pro sběratele a fandy značky. "Náš plán není zavést masovou výrobu," podotkl Adams. Půjde o klasické retro vozy v tradičním kabátu starých tatrovek ale s moderním podvozkem a další technikou splňující dnešní požadavky na moderní vozy, dodal.

Tatra 603:. Tatra 603 - legendární automobil je dnes ceněným veteránem.foto: Archiv

Největší tuzemský výrobce nákladních aut vznikl v roce 1850 a automobily vyrábí od roku 1898. Zaměstnává 2000 lidí a loni jeho brány opustilo 2431 nákladních aut.

Kopřivnickou firmu od roku 2006 ovládají čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní bývalým členem dozorčí rady a současným předsedou představenstva společnosti Ronaldem Adamsem. Asi osm procent akcií mají drobní akcionáři.