Na českém trhu tyto vozy nabízejí jen tři značky. V Česku také zatím neexistuje žádné zvýhodnění majitelů aut na tento ekologičtější pohon. "Jiné země nabízejí například nižší daňové zatížení při nákupu automobilu, nižší silniční daň nebo zdarma vjezd do centra města, jako je to v případě Londýna," uvedla mluvčí Hondy v ČR Hana Holcová.

Prius stále nejprodávanější

Nejprodávanějším modelem na českém trhu je Toyota Prius. Letos od ledna do května prodala Toyota v Česku 53 těchto vozů proti 32 autům loni. U luxusní divize Toyoty, značky Lexus, tvořily letos hybridní vozy 64 procent všech prodaných aut. Na konci minulého roku to bylo 40 procent. Poslední z trojice výrobců Honda, která nabízí hybridní model Civic, prodala od roku 2006 v Česku 36 hybridních aut.

Mezi zákazníky hybridních aut přibývají velké firmy

Podle mluvčího Toyoty Tomáše Vaňka přibývá vedle zákazníků z řad střední i větších firem a nadnárodních koncernů také počet zákazníků ze soukromého sektoru. Mluvčí Lexusu Petr Žemlička popsal zájemce o hybridní technologii od této značky jako vzdělané lidi z vyšší společenské vrstvy s citlivým přístupem k životnímu prostředí, která volí luxus a komfort.

"Není pro ně klíčový status vyplývající z vlastnictví konkrétní značky, ale dávají více přednost produktu, technologiím, spolehlivosti, bezpečnosti či unikátní image spojené s hybridní technologií," dodal.

Pod přední kapotou je dosta plno.:. Toyota Prius - první komerčně úspěšný hybrid. Jízdní vlastnosti i prostornost jsou nicméně pouze průměrné.foto: NOVINKY/Jan Čech

Průkopnická Toyota působí na trhu hybridních aut s priusem už jedenáctý rok. Honda se snaží její náskok snížit a na začátek příštího roku oznámila uvedení levného vozu na kombinovaný pohon. Některé další automobilky volí jiné cesty k alternativním pohonům. Většina velkých značek nabízí alespoň jeden model na zemní plyn nebo testují vozy na vodík.