Výsledky průzkumu naznačují, že budeme v budoucnu na silnicích potkávat čím dál více černých automobilů, neboť stále více mladých řidičů si pořizuje vlastní automobily. Černá barva také zvítězila v preferenci mladých i v ostatních sledovaných zemích, tedy Německu, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Odborníci na barvy považují tmavá auta za méně bezpečná než auta světlá. Například za šera či v noci lze světlejší auto spatřit až ve čtyřnásobné vzdálenosti na rozdíl od aut tmavých. Ve stupnici bezpečnosti barev vede, dle mínění odborníků, bílá, následuje ji červená barva.

EDO Ferrari 599 GTB:. Bílé Ferrari? To je přímo svatokrádež! Ferrari musí být červené nebo žluté.foto: EDO Competition

Ta je také mezi českými řidiči obecně bez rozdílu věku je červená nejpreferovanější barvou u automobilů. Auto v této barvě si přeje mít celkem 23 procent dospělých Čechů. Červená přitom výrazně vítězí především u žen, zatímco u mužských řidičů je žádanější stříbrná metalíza. Zatímco Češi dávají přednost červeným autům, ne tak je tomu u ostatních národů.

Například Němci jednoznačně preferují stříbrnou metalízu (24 % německých řidičů), Rumuni pak auta bílé barvy (20 %). Poláci, stejně jako Češi, upřednostňují auta červené barvy (17 % polských řidičů). Poněkud nerozhodní jsou v této oblasti Maďaři, kteří favorizují hned tři barvy najednou, a to červenou, modrou a bílou.