"V České republice jsme zatím žádný podobný případ nezaznamenali. Celosvětově se v posledních dvou letech objevilo čtyřicet případů zamrznutí motoru u fabií a octávií. Ve všech případech se jednalo o vozy vybavené koncernovým benzínovým motorem 1,4 l/55 kW a 1,4 l/74 kW," řekl Právu mluvčí mladoboleslavské automobilky Evžen Krauskopf.

V České republice podle mluvčího podobný problém nehrozí. "Všechny případy zamrznutí se staly v severských zemích v extrémně nízkých teplotách a vysoké vlhkosti. Jednalo se o automobily, které byly intenzivně používány k jízdám na krátké vzdálenosti," vysvětlil Krauskopf. Dodal rovněž, že u nových motorů 1,0 l/37 kW a 1,4 l/44 kW tento problém vůbec nemůže nastat. V posledních dvou letech si podle německého deníku Handelsblatt na špatný chod motoru stěžovalo asi 5 tisíc zákazníků Volkswagenu. Jednalo se o modely Lupo, Polo, Golf a některé osobní automobily značek Seat.

V těchto motorech, vyrobených v roce 1997, může podle listu při nízkých teplotách kondenzovat a zamrzat voda, která pak naruší olejový oběh. Auto následně v nejlepším případě nenaskočí, v nejhorším případě se jedná o totální škodu na motoru. Majitelům těchto vozů nyní firma nabízí stoprocentní záruku po dobu deseti let bez omezení najetých kilometrů, náhradu již vzniklých škod a bezplatné doplnění zařízení, které škodě může zabránit. Celkově byl těmito motory vybaven zhruba jeden milión vozidel. Firma počítá s tím, že maximálně 600 000 z nich vyhledá servisní opravu, jelikož "mnoho aut s malými motory se prodalo v jižní Evropě", řekl jeden z mluvčích.