Přesto je to pokrok o značný kus dopředu. Pohon všech kol, možnost uzamčení přenosu výkonu na jednotlivá kola v konstantním poměru - kdo by to od "Frantíka" čekal.

Nejhezčí je Citroën

C-Crosser pochází ze spolupráce koncernu PSA a Mitsubishi. U Peugeotu tento vůz má jméno 4007, Mitsubishi jej nazývá Outlander. Technicky jsou shodné, stejně jako stavba karoserie. Liší se jen detaily a přední maska. Ta je u Citroënu asi nejhezčí. Myslíme si to nejen my, ale i spousta lidí, kteří o autech neví vůbec nic. Schválně jim někdy ukažte tři fotografie těchto vozů a drtivá většina ukáže na šípové logo se slovy "ten se mi líbí nejvíc". Může za to velmi ucelená maska se světlomety, zaoblené tvary a mohutnost, kterou sice dává na odiv, ale v elegantních tvarech.

Interiér je velmi prostorný. Líbilo se nám, jak moc jsme měli všude místa, ať se jednalo o jakýkoli směr. Přístrojová deska dobře koresponduje svou mohutností s celkovým dojmem vozu. Škoda jen, že uprostřed přístrojové desky byl zasazen navigační systém, který se stal terčem zlodějů, kteří kvůli němu vypáčili půlku přístrojové desky, a tak jí celou rozbili.

Dvojitě a prostorně

Velmi zajímavý je i pohled do zavazadelníku. Víko je totiž dělené na dvě části. Pomáhá to například u sníženého stropu nebo když těsně za vámi stojí jiný vůz. Pak je stejně možné víko otevřít a pořádně prohrabat zavazadla. Navíc pod podlahou je schovaná třetí řada nouzových (skutečně jen nouzových) sedadel.

Když jsou ale sedadla schovaná, je tu místa dost a dost. Celkem se sem naloží po roletku 441 - 510 l nákladu.

Turbo a diesel

Na rozdíl od Mitsubishi nabízí zatím koncern PSA jen jedinou motorizaci. Jedná se o známý vznětový čtyřválec o objemu 2,2 l s dvojicí vyvažovacích hřídelů. Jeho plochá křivka točivého momentu s maximální hodnotou 380 N.m zvládne i tak těžký vůz (pohotovostní hmotnost je 1747 kg) a na silnici jede velmi solidně, i když ne výbušně. Plynulé zrychlování je asi nejtypičtější charakteristikou agregátu, který sice zvládne pořádně zavrčet na předjížděný automobil, ale je třeba si dát trochu času na rozjezd a nadýchnutí turbodmychadla.

Terénní - neterénní

Jak je u vozidel SUV zvykem, do terénu sice jsou určeny, ale spíš takového měkčího. To platí i o C-Crosseru. Má sice vynikající světlou výšku a dobré nájezdové úhly, ale standardně nasazované silniční pneumatiky a podvozek hrající si s elektronikou jsou dost limitující. Aby si auto poradilo s promočeným travnatým svahem, musí výt vypnutý stabilizační systém. Jinak se motor udusí a brzdy budou neustále svírat všechna protáčející se kola. Ve voze nejsou instalovány ani moderní hračky, jako je asistent sjíždění kopců, takže všechno je na rukou a nohou řidiče a elektronice přenosu síly na (dvě/čtyři/čtyři s uzamčeným rozdělením točivého momentu) kola.

Za mega

Auto stojí v základní výbavě pod jeden milión korun, v luxusnější pak nad touto hranicí. Tím jsme řekli všechno. Podívejte se na výpis účtu a zhodnoťte, jestli na to máte. Jestli ne, není se o čem bavit. Jestli ano, jděte do toho. SUV jsou dnes populární a C-Crosser patří dnes k těm nejprostornějším (největším) a nejpohodlnějším.

Technické údaje
Citroën C-Crosser 2.2 HDi
Motor
Zdvihový objem2179 ccm
Max. výkon115 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment380 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město9,5
Mimo město5,9
Kombinace7,2
Výkony
Max. rychlost200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/hod9,9 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4646 mm
Šířka1806 mm
Výška1713 mm
Rozvor2670 mm
Objem zavazadelníku441/1686 l
Provozní hmotnost1822 kg
Ceny
Základní cena vozu929 000 Kč
Cena testovaného vozu1 029 000 Kč