Už jednou jsme vám představovali firmu John Cooper Works, která je dvorním úpravcem vozů Mini. Rozšířená spolupráce s automobilkou se promítla na rychlosti přípravy nové verze, která bude v nabídce jak pro klasický hatchback, tak i pro kombi Clubman.

Základ je však vždy stejný - Mini Cooper S, který však dostal pořádný doping. Z objemu 1,6 l se dokáže pomocí většího turbodmychadla, nového výfukového potrubí, načasování ventilů a změny elektroniky velmi solidních 155 kW při 6000 ot./min. Točivý moment 260 N.m je přitom k dispozici už od velmi krásných 1850 ot./min.

:. John Cooper Works Mini a Mini Clubman

Vedle řadicí páky je pak speciální tlačítko Sport. To dokáže upravit charakteristiku nejen posilovače řízení, ale také odezvy motoru na plyn. Pak se není co divit, že z klidu na 100 km/h dokáže hatchback zrychlit za 6,5 s a kombi o 0,3 s pomaleji. Prý se ale nijak drasticky nezvýší spotřeba - tabulky hovoří o 6,9 resp. 7,0 l Naturalu na 100 km. Bůh ví, jak to však bude doopravdy. Ono dvoukomorové turbodmychadlo natlačí do válců tolik vzduchu, že se sem bude dát vstříknout velmi velká dávka paliva.

:. John Cooper Works Mini

Také podvozek dostane pořádně zabrat. Kdo by chtěl vůz s úpravami i šasi, ten si jistě koupí speciální kit pro podvozek. Sníží se tím světlost o 10 mm, přitvrdí se odpružení díky novým tlumičům a zuby vytřese nový tužší stabilizátor. Když k tomu připočteme velká sedmnáctipalcová kola a pneumatiky Run-Flat, tak by měli u JCW dodávat i plastové chrániče na zuby.