Už jednou jsme vám představovali firmu John Cooper Works, která je dvorním úpravcem vozů Mini. Rozšířená spolupráce s automobilkou se promítla na rychlosti přípravy nové verze, která bude v nabídce jak pro klasický hatchback, tak i pro kombi Clubman.

Základ je však vždy stejný - Mini Cooper S, který však dostal pořádný doping. Z objemu 1,6 l se dokáže pomocí většího turbodmychadla, nového výfukového potrubí, načasování ventilů a změny elektroniky velmi solidních 155 kW při 6000 ot./min. Točivý moment 260 N.m je přitom k dispozici už od velmi krásných 1850 ot./min.

John Cooper Works Mini:. John Cooper Works Mini a Mini Clubman

Vedle řadicí páky je pak speciální tlačítko Sport. To dokáže upravit charakteristiku nejen posilovače řízení, ale také odezvy motoru na plyn. Pak se není co divit, že z klidu na 100 km/h dokáže hatchback zrychlit za 6,5 s a kombi o 0,3 s pomaleji. Prý se ale nijak drasticky nezvýší spotřeba - tabulky hovoří o 6,9 resp. 7,0 l Naturalu na 100 km. Bůh ví, jak to však bude doopravdy. Ono dvoukomorové turbodmychadlo natlačí do válců tolik vzduchu, že se sem bude dát vstříknout velmi velká dávka paliva.

John Cooper Works Mini:. John Cooper Works Mini

Také podvozek dostane pořádně zabrat. Kdo by chtěl vůz s úpravami i šasi, ten si jistě koupí speciální kit pro podvozek. Sníží se tím světlost o 10 mm, přitvrdí se odpružení díky novým tlumičům a zuby vytřese nový tužší stabilizátor. Když k tomu připočteme velká sedmnáctipalcová kola a pneumatiky Run-Flat, tak by měli u JCW dodávat i plastové chrániče na zuby.