Pohon na zadní nápravu, motor vpředu a perfektní jízdní vlastnosti - to jsou dnes charakteristiky jen některých značek. Připomeňme si některé - BMW, Mercedes-Benz či Jaguar. Fiat prý už testoval zájem Mercedesu o odprodej podvozkových částí. BMW o něčem takovém nechce ani slyšet a teď je na řade Jaguar.

Poté, co Land Rover a Jaguar převzal nový vlastník, je situace trochu nejistá. Jenže právě nový majitel je nyní přístupný všemu, co by mu mohlo zvýšit ekonomické vyhlídky. Jaguar je na tom bídně a je třeba mu dost pomoci. Alfě Romeo by tato platforma jistě slušela, určitě mnohem víc než „mercedesácká“.

Kdy přijde?

Alfa Romeo 166 je na konci svého života. Jak je vidět, práce na ní ještě moc nepokročily, takže si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Mluví se o konci roku 2009, ale to je patrně příliš brzo. Kdyby se objevil v tento termín, pravděpodobně by sáhnul po vlastní upravené technice. Rok 2010 pak naznačí, že podvozek bude koupený.