Cadillac Provoq je typickým představitelem současné řady vozů typu crossover. I on má pohon všech kol, ale do terénu asi nikdy nevyjede. Spíš je to komfortní verze kombíku s mnohem větším prostorem pro hlavy cestujících. Je tedy jasné, že tento koncept patrně zanedlouho najdeme v katalogu sériových modelů značky.

Automobil však asi ještě nebude mít to, co se v konceptu skrývá pod kapotou - pátou generaci vodíkového pohonu s palivovými články. Jedná se totiž o kombinaci klasických studených palivových článků a Li-on akumulátorů. Ty se dají nabít z elektrické sítě, nebo se dobíjí při vytváření náboje průchodem vodíku přes mřížku článku.

Cadillac Provoq:. Cadillac Provoq

Na přední nápravě pak volty roztáčí motor o výkonu 70 kW, vzadu pak je o třicet kilowatt nižší. Maximální rychlost 165 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s jsou jistě velmi úctyhodné hodnoty, ale pokud se bude chtít využít maximální dojezd automobilu 483 km, pak se nesmí moc využívat. Vodíková nádrž ve vozidle je totiž pouze na 6 kg paliva.

Cadillac Provoq:. Interiér je vytvořený sice z plastů, ale recyklovatelných.

Provoq však disponuje i dalšími ekologickými vymoženostmi. Tak kupříkladu jeho interiér je vyroben z plastů, jenž se mohou dále recyklovat a neobsahují žádné škodlivé chemikálie. Kde to bylo možné, použili konstruktéři přírodní materiály, jako například na potahy sedadel. Aby klimatizace, autorádio či osvětlení přístrojové desky nespotřebovávalo tolik potřebnou energii, jsou na střeše vozu solární panely, které jim dodávají energii.