Pro Caymana S s benzínovým šestiválcem s výkonem 295 koní je každý kopec málo strmý, každá cesta až příliš krátká. "Krokouš" je totiž velmi subtilním sportovním automobilem, který je vysoký pouhých 130 centimetrů. Rovněž není příliš těžký - 1350 kilogramů je nádhera.

Každý koník tak hýbe 4,57 kilogramy, což ve výsledku znamená, že stačí jen malinko polechtat plynový pedál, auto vystřeluje vpřed a tělo se okamžitě boří do sportovně laděných sedáků.

Spotřeba je příjemná

Spotřeba u Caymana S nebyla v době testu vysoká. Bursíka by sice nenadchla, ale na takto silný sporťák není spořádaných zhruba 12,5 litru na 100 km příliš velkým číslem.

Během jízdy pouští karoserie k posádce tu správnou porci ječivého ryku. V nízkých otáčkách motor za zády jen tak tiše pobrumlává. Jakmile se však motor dostane k 4400 otáčkám, kde je k dispozici maximum krouťáku (340 N.m, od 4400 do 6250 ot./min) začne si agregát prozpěvovat ve vyšších tónech.

Akcelerace je díky manuální převodovce s krátkými řadícími dráhami zběsilá. Jakmile povolíte ruční brzdu jste v tom. Už není cesty zpět. Jedete v Porsche a z ostatních aut se stávají rozmazané šmouhy.

Drží se vozovky jako přibitý

Sporťák ani ve vyšších rychlostech nejančí. Ochotně se nechává protahovat ostrými zatáčkami, široké pneumatiky skvěle držely i na mokré vozovce. Za rozjetým Caymanem však zůstává spoušť v podobě zvířených vodních kapek, které doslova pohltí asfaltku za vámi.

Dvoumístný Cayman S není stavěn pro stěhování nábytku. Ani pro odvoz většího množství kamarádů. V autě se cítíte nejlépe sami (nikdo se během jízdy nekřižuje) a vozidlo je navíc o několik desítek kilogramů lehčí, což poznáte minimálně při rozjezdu (krokodýl zrychlí z 0 na 100 kilometrů v hodině za 5,4 sekundy).

Něco málo místa na zavazadla lze najít pod přední kapotou. V naší výbavě si zde kus prostoru uzmul měnič DVD. Ale i tak to pro tašku s oblečením na pár dnů postačí. Na zbytek věcí se najde místo vzadu.

Motor je dobře schován

A kde je vůbec ona perla, tedy motor? Ukrývá se vzadu za sedadly. Majitel vozu se na něj bohužel podívat nemůže. Nelze jej odkrytovat. Mrknout se můžete pouze v servisu, kde agregát v případě závady spustí k prohlídce spodkem vozu.

Příznivci Porche se v Caymanu S zcela jistě zhlédnou. Auto s přesným řízením a silným motorem je příkladně vyladěné. Drobnou výtku si zaslouží cenová politika značky. Necelých 1,7 miliónu za základní verzi Caymanu S je pěknou pálkou. Ale tohle není tuctové auto. Tohle je Porsche.

Technické údaje
Porsche Cayman S
Motor
Zdvihový objem3387 ccm
Max. výkon217 kW při 6250 ot./min
Max. točivý moment340 N.m při 4400 - 6250 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město15,3
Mimo město7,8
Kombinace10,6
Výkony
Max. rychlost275 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod5,4 s 
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4341 mm
Šířka1801 mm
Výška1305 mm
Rozvor2415 mm
Objem zavazadelníku410/150 l vpředu, 260 l vzadu
Provozní hmotnost1415 kg
Ceny
Základní cena vozu1 699 000 Kč
Cena testovaného vozu
2 340 300 Kč