Předseda Evropské komise José Manuel Barroso odmítl spekulace, že by mohla být tato norma spíše jen estetická. Dosud totiž nikdo neřekl, co se stane, když automobilka nedodrží závazek daný Evropskou Unií. Barroso však uvedl, že pokud se tak stane, bude tím výrobce ignorovat zákon a za to se musí platit. Doslova.

Podle něj je sice hranice limitu oxidu uhličitého dosažitelná jen obtížně, ale vzhledem k tomu, že automobilky počítají emisní hodnoty v průměru na celou výrobní paletu, nebude to pro ně zas až takový problém. Nyní se navíc v Evropském Parlamentu vehementně diskutuje o limitu. Silná lobby výrobců se snaží prosadit změkčení.

Už jednou přišel plán na zvýšení průměrné hodnoty CO2 a prodloužení lhůty. Zatím ale žádný návrh neprošel a stále se o všem pouze jedná. Žádný z členů EK nedokáže říci, kdy bude tato směrnice připravena a schválena. To samozřejmě nevyhovuje automobilkám, které vlastně neví, k jakému termínu a limitu se mají směřovat.

Jsou však i výjimky, které už dávno oznámily, že limit oxidu uhličitého je pro ně směrodatný pro rok 2012, ať je to v zákoně nebo ne. Které to jsou? Odpověď není tak obtížná a vy můžete tipovat v anketě.