Před lety bychom ani neřekli, že se s z něj stane tak oblíbený automobil. Jenže to bylo podobných vozů na trhu víc. A Ford Crown Victoria sice jim vládla, ale že by měl nějaký rozsáhlý fanclub, to se říct nedalo. Jenže konkurenti odpadali, měnili se tvarově na podobné vozy, jako jsou japonské a konzervativní tříprostorový koráb zůstal jen jeden. V té chvíli Crown Victoria začal být neuvěřitelně oblíbený. Však už si ho lidé všimli i díky tomu, že několik států USA si jím vybavilo své policejní sbory a dnes kdo v Americe uvidí v zrcátku tato světla, hned šlape na brzdu.

Ovšem historie vozu, který byl představen v roce 1990 končí. Jeho technika už neodpovídá tomu, co je dnes v USA obvyklé. Zákazníků si nachází stále méně a už se nevyplatilo nechat velkosériovou výrobu. Nyní se tedy Crown Victoria vyrábí jen jako fleetový vůz. Když Ford viděl prodejní výsledky, prostě odstřihnul budoucnost vozu od současnosti. V roce 2006 prodal Ford ještě 50 000 victorií, v roce 2007 jich má zatím na kontě jen 3000.

To mnohem lépe na tom je luxusnější verze a jednobuněčné dvojče Mercury Grand Marquis. Sice mu spadly prodeje o sedmnáct procent, ale stále se drží na 38 000 kusech za tento rok. A právě to je asi důvod k tomu, proč se Crown Victoria zcela neodstraní z výrobních pásů. Licoln Town Car (další sourozenec) má také slušné prodeje a to zatím stačí na to, aby Ford nechal Crown Victoria v nabídce alespoň pro firmy.

A když jsme se už zmínili o policejní práci Fordu. Ten prohrál poslední výběrová řízení na inovace vozového parku. Ostatně také neměl pořádně s čím přijít. Policie hledá silnější vozy, než nabízí Crown Victoria s jejich V8 s 224 koňskými silami. A kdo to vyhrál? Dodge Charger, jenž nabízí 340 koní.