Nejdůležitějším kritériem je podle hejtmana stáří vozů. Ve smlouvách se dopravci zavázali, že do května 2008 nebude žádný z autobusů starší než 12 let a jejich průměrné stáří nepřesáhne deset let. Do konce května 2009 pak žádný autobus vozící lidi v Ústeckém kraji nebude v provozu déle než deset let a průměrné stáří vozů nepřekoná osm let.

Hejtman dodal, že ve smlouvách jsou i další podmínky, jako že určitá část autobusů musí být nízkopodlažních, část autobusů, které jezdí na dálkových trasách, zase bude muset mít klimatizaci.

Za neplnění smluvních podmínek již kraj pokuty dal. Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a společnosti Severočeská dopravní a BusMat budou muset na pokutách zaplatit celkem 1,54 miliónu korun.

Společnost ČSAD Slaný, která je jedním ze smluvních dopravců kraje, dnes novinářům představila nové autobusy Mercedes, které kupuje kvůli splnění podmínek kraje. Podle Miroslava Petrů, asistenta předsedy představenstva společnosti Icom transport, pod kterou ČSAD Slaný spadá, bude v letošním roce v regionu jezdit devět takových autobusů z celkových 44, které společnost v Ústeckém kraji využívá. V příštím roce chce firma koupit další vozy. Kolik jich bude, prý záleží na ekonomických výsledcích.