Nedávno jsme psali o rozhořčení představitelů Porsche nad tím, že jejich značka se snaží snižovat emise co může a u jiných značek není žádný posun vidět. [celá zpráva] Ale třeba i italská firma Ferrari hodlá zlepšit své vozy tak, aby byly mnohem šetrnější k životnímu prostředí.

Nový koncept FXX Millechili ukáže, že přístup ke snížení spotřeby je možný z různých stran. Tak třeba snížení hmotnosti vozu vylepěí automobil po všech stránkách a přitom bude zapotřebí mnohem méně paliva. Zkrácením karoserie, snížením hmotnosti karoserie a motoru se sníží hmotnost. Jenže na ní závisí i velikost brzda a síla podvozku. Takže i tady bude moct vůz o nějaké to kilo zhubnout. Ferrari o konceptu říká, že bude vážit něco pod jednu tunu, což je proti sériovému FXX 365 kg dolů.

Snížená hmotnost se navíc projeví příznivě i na jízdních parametrech. "Odtučňovací kůra" má asi podobný efekt, jako kdyby se původnímu vozu přidalo dalších sto koníků navíc.

Turbo? Turbo!

Ačkoli si to neumíme moc dobře představit, Ferrari prý v budoucnu bude mít menší objemy motorů a především se nasadí turbodmychadla. Ta ale nebudou pohánět jen klasické benzínové motory, ale dokonce i jejich deriváty, jenž dokáží spálit ekologické palivo E85.

Dalším krokem ke snížení emisí je zlepšení aerodynamiky. Obtékání vzduchu především podvozku je prý klíčem k dalším úsporám.

Všechny tyto změny by se tak v budoucnu měly projevit na snížení emisí CO2 ve výfukových plynech z dnešních 400 g/km na velmi slušných 250. Ovšem nečekejte skokovou změnu. Zvlášť turbodmychala budou muset na trh přijít velmi a velmi pomalu a opatrně, aby moc nevyděsily pravověrné vyznavače vzpínajícího se koně.

P.S. A pokud se vám zdá, že na fotografiích je automobil poněkud "plochý", pak vás musíme upozornit, že se zatím jedná jen o model vyrobený ze dřeva, plastů a papíru.