Tento systém by měl být na silnicích v roce 2010. Jeho zásadní výhodou by měly být emise oxidů uhlíku, které by se měly pohybovat pod hranicí 100 g/km.

V kontraktu je uvedeno, že Bosch bude dodávat elektronickou část, včetně regulace vznětového motoru. Ano, čtete správně - Bosch vytvořil hybrid, který je vytvořen na základě vznětového agregátu, i když se až dosud tvrdilo, že kombinace diesel/elektřina je příliš drahý systém na nasazení do sériové výroby.

Firmu vedla k tomuto postupu jednoduchá úvaha - pokud je třeba snížit emise COCO2, pak se musí nasadit takový motor, jenž tyto jedovaté plyny produkuje méně. A to je právě vznětový motor, který má spíš problémy s oxidy dusíku a sazemi. (Pro osvěžení problematiky doporučujeme znovu si přečíst náš seriál o emisích)

Seriál článků "Otázky kolem emisí":
1. Slovníček jedů
2. Kde se berou
3. Boj o limity

Jistě se ptáte, který z výrobců asi od Bosche tuto techniku koupil? Jak to tak vypadá, tak to bude asi koncern PSA a podle prvních indicií bychom se diesel-elektrického hybridu měli dočkat poprvé v modelu Peugeot 308. Ovšem na druhou stranu Peugeot vyvíjí svůj vlastní systém, který by měl být prý hotov taktéž v roce 2010.

Ale Bosch nezavede hybridy jen do PSA. Už příští rok by se měl podílet na uvedení do života hybridů v koncernu VW a u Porsche. Zde se však bude jednat o klasickou variantu se zážehovým motorem.