V roce 1967 začali dva pánové Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher v jedné malé stodole upravovat vozy. Postavili základ firmě, která nyní zaměstnává 750 lidí a nabízí 18 modelů, připravených ze sériových modelů značky Mercedes-Benz.

Původně šlo o specializovanou firmu, zabývající se úpravami vozů pro závody. Asi nejznámější byla účast automobilů na seriálu DTM, ale slávy se dočkali už mnohem dřív. Například čtyřiadvacetihodinovka ve Spa v roce 1971 byla pro firmu prvním extra velkým úspěchem - Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG obsadil druhé místo.

Poslední díla značky AMG
Řada C v podání AMG
Řada CL v podání AMG
Řada S v podání AMG
Řada ML v podání AMG
Řada G v podání AMG

Jenže pak přišla éra Mercedesu 190 (W201) a pilotů, kteří dodnes vzbuzují úctu - Klaus Ludwig, Gary Paffet, Bernd Schneider či Ricardo Zonta. Vzrůstající počet vítězství v šampionátech DTM a FIA GT ale začal už firmu tlačit "na patě". Málo lidí, malé prostory - došlo tak na stěhování z Burgstallu do Affalterbachu a už v roce 1985 byl přijatý stý zaměstnanec.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Jenže známou značku je třeba prodat. Začaly se tak nabízet první automobily pro civilní použití. AMG začalo nabízet úpravy podvozků, interiérů, vzhledu, ale samozřejmě také motorů. Slavný se stal například šestilitrový agregát pro M-B 560 SEC. Stále víc zákazníků a přitom stálá kvalita přinesly své ovoce v roce 1990.

:. Mercedes-Benz CL 65 AMG a G 55 AMG. (Foto: AMG. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Mercedes-Benz se začal zajímat o AMG mnohem víc, protože si uvědomil, že prodeje výkonných vozů mu zvýší prestiž. A s kým jiným spolupracovat, než s firmou, která dlouhá léta věšela zlaté medaile a věnce na znak mercedesu v rámci okruhových šampionátů? AMG se tak stalo součástí firmy Mercedes-Benz a Hans Werner Aufrecht jí prodal svůj podíl ve firmě. Tím se však AMG nezbavil. Ve firmě zůstal jako šéf vývoje závodních vozů ve vlastní firmě H.W.A. AG., připravující pro mercedes auta do DTM.