Především se automobil zmenší. Nový ředitel VW Martin Winterkorn již chvíli po svém nástupu jasně definoval nové cíle všech značek - odlišení a nutnost zaplnit kompletní nabídku a "nelézt si do zelí." [celá zpráva] To poslední však Phaeton nesplňuje. Snaží se kanibalizovat na Audi A8, což mu zjevně nejde. S menšími rozměry by mohl mít větší šanci na úspěch, a to i proto, že na rozdíl od současného velmi těžkého vozu by měl být sportovnější.

Podle Winterkorna se tak Phaeton dostane kousek výš, než je dnes Passat. Navíc by měl dost zlevnit, k čemuž by mu měla dopomoct i technika, kterou převezme z Audi. Náklady na výrobu tak klesnou a menší vůz by mohl zaujmout víc lidí. Také v USA by mohl mít mnohem větší úspěch. Jeho znovuuvedení na tamní trh už bylo  potvrzeno. [celá zpráva]