Volvo sice tyto výsuvné sedáky nabízí již déle, ale minulý rok upravila jejich systém. Nyní tak mohou sedáky být aretovány v různých polohách, takže jakékoli dítě, které se nevejde již do malé dětské sedačky zde může být připoutáno. Pás pak obepíná přesně ta správná místa, kde způsobí nejmenší zranění, tedy v oblasti bederní přes nejsilnější pánevní část viz obrázek) a přes rameno. Systém navíc brání podklouznutí těla pod pásem díky speciální konstrukci sedáku.

Nissan hledá lidi pomocí GPS

Japonská automobilka na konferenci vyslala svého zástupce, který informoval o pokračování aktivní bezpečnosti pro chodce ITS. Systém funguje na základě vyhledávání GPS signálu z mobilů. Chodec, který má u sebe mobil, může být přes satelit neustále snímán. Blížící se automobil je pak informován, že například za rohem je člověk, který mu může vstoupit do vozovky. Samozřejmě, že nejde, aby  byly přijímány všechny informace o chodcích, ale systém vyhodnocuje rychlost a směr chůze a tedy i možnost střetu s vozidlem.

Konference pokračuje samostatnými dílčími diskuzemi, kde malé firmy představují řešení současných problémů. Jedním z nich je například omezení hluku výstřelu patrony airbagu, jež může společně s rychle se plnícím airbagem způsobit zranění sluchovodů. Jeden systém například počítá s rychlým odsáním části vzduchu a odvedením hluku z výstřelu dutým sloupkem řízení do oblasti nohou cestujících.