Na použití biopaliva se shodla jak rada z FIA, tak i výrobci a provozovatelé závodních automobilů. Ekologický přínos nemá být ani tak u konkrétních závodních strojů, ale především u sériových modelů, které budou profitovat z vývoje a poznatků jednotlivých týmů.

Závody WTCC se i přes poměrně malou historii (jezdí se zatím jen tři roky) staly velmi populární. Podle výsledků FIA se staly třetím nejsledovanějším závodním kláním v Evropě, hned za Formulí 1 a světovým šampionátem v rallye.

Nastupuje v něm několik značek, jako je BMW, Alfa Romeo, Chevrolet či Seat, ale řada by se v budoucnu měla rozrůstat. Pro závody WTCC mají automobily několik omezení. Maximální objem motoru je dán dvěma litry, nejsou povoleny i jinak tradiční součásti sériových modelů, jako je variabilní časování ventilů, variabilní sací potrubí, ABS či trakční kontrola.