Když Honda uvedla na trh novou  generaci civicu, zavládlo zděšení i nadšení zároveň. Tohle extravagantní auto se postupem času začalo líbit snad všem, ale jen málokdo věřil, že by se v Hondě mohl ústup od víceprvkového zavěšení ke klasicky vlečené nápravě vzadu opakovat i u nejostřejší verze Type R. Bohužel se tak stalo a na výsledcích testů je to znát.

Japonský trh je však extrémně náročný. Byl tedy připraven model sedanu, který se ve svém bílém kabátku chlubí stejnou kombinací písmen, která lahodí uchu všech příznivců značky a milovníků vysokootáčkových motorů. Tady už si mohou majitelé vychutnat multilink na zadní nápravě se vším všudy.

Jenže to není všechno. Evropská verze motoru je však proti té japonské jen "sekačkou na trávu". Tady se totiž čtyřválec dokáže vytočit tak, že jeho maximální výkon 225 koní (165 kW) je k dosažení v 8000 ot./min!

Automobil samozřejmě disponuje speciálním nastavením podvozku, novými brzdami Brembo se čtyřmi pístky ve třmenech, osmnáctipalcovými koly a nádherným červeno-černým interiérem se sportovními sedadly.

Pro zájemce o větší fotografie použitelné jako pozadí na plochu monitoru přidáváme dvě fotografie o rozlišení 1024x768 px vlevo a 1280x1024 px vpravo. Pokud na obrázek poklikáte a rozbalíte do původní velikosti, již není problém prostřednictvím rozbalovacího menu v pravém tlačítku myši obrázek stáhnout do počítače.