Toto rozhodnutí a nasazení je podle něj důležité především proto, aby mohl koncern splnit přísné emisní limity, které zavádí Evropská unie. Ta předběžně schválila zavedení limitní hranice produkce emisí nových automobilů na 130 g/km do roku 2012. [celá zpráva] Mnohé automobilky to však nedokážou, protože prostě malé motory s nízkými emisemi nenabízejí. DaimlerChrysler je jednou z nich.

Podle Zetscheho se jako první objeví hybridní Dodge Durango a bude následován polohybridem z produkce Mercedes-Benz v roce 2009. Jako první však dostane hybridní automobily americký kontinent, ekologické vozy pak zavítají i na většinu trhu Evropy.

Dva přístupy

DaimlerChrysler tak ukazuje, že v jeho vývojových kancelářích leží na stole různé motory. Klasický hybridní motor, kde je přidán další elektromotor (nebo víc) může být v některých modelech nahrazen polohybridem. To znamená, že startér bude speciální konstrukce a bude jej možné použít i jako alternátor. Tento systém bude zhasínat spalovací agregát na křižovatkách a znovu je nahodí právě elektromotor. Výrazná pomoc od elektřiny v klasické jízdě či dokonce kompletní přebrání pohonu elektromotorem však nelze očekávat.

DaimlerChrysler spolupracuje na vývoji obou verzí s konkurenčním BMW, aby firmy ušetřily náklady a získaly větší vývojový potenciál. [celá zpráva]