Článek
Nový CrossGolf, dodávaný výhradně s pohonem předních kol, je odvozen od modelu Golf Plus. Od něj přebírá všechny detaily jako zadní sklopná, podélně posuvná sedadla. Jenže ve vnějším vzhledu je to něco zcela nového. Připomíná SUV - charakteristickými znaky jsou speciální boční ochranné panely, vícedílné nárazníky, o 20 mm větší světlost vozu korespondující s velkými 17" koly a mnoho dalších detailů.
Ve výbavě je samozřejmě ABS a za příplatek i stabilizační systém ESP, který je podobně jako u všech Golfů vybaven systémem eliminace nedotáčivosti a ochranou proti rozkývání přívěsu spolu se systémem ABS s brzdovým asistentem. Jenže jak jsme již řekli, nemá ani pohon všech kol, takže na terénní vložky si může nechat zajít chuť.
V sériové výbavě nechybí ani šest airbagů, klimatizace Climatic a rádio s CD přehrávačem. Interiér nového CrossGolfu upoutá kontrastními barvami. Střední části sedadel mají nový barevný potah, který kontrastuje s boční a zadní stranou sedadel.
CrossGolf [jeho první představení] je dodáván se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základní zážehový motor dodává výkon 77 kW a základní diesel TDI 77 kW. Oba nejvýkonnější agregáty (1.4 TSI a 2.0 TDI) dosahují shodně výkonu 103 kW. Oba diesely TDI jsou sériově opatřeny filtry pevných částic a mohou být stejně jako 1.4 TSI spojeny s dvojspojkovou převodovkou DSG s přímým řazením.