Emisní normy jsou jedním ze základních popudů vývoje a výzkumu nových automobilů a jejich pohonů. Dodržení euronorem je čím dál tím obtížnější a to se nelíbí výrobcům automobilů. Ti si stěžovali u Evropské komise na příliš přísné normy Euro 5, které by měly vejít v platnost v roce 2008. Se zkušenostmi s Euro 4, jejichž platnost se díky výjimkám posunula o téměř dva roky dál, to však není zrovna pravděpodobné datum. 

Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) podala několik podnětů k EK ve kterých se říká například to, že výrobci budou mít nejen velké problémy s dosažením nových norem, ale cena nového dieselového agregátu může díky vysokým nákladům vzrůst až o 900 dolarů (18 900 Kč) a malé vznětové motory tak budou téměř neprodejné. ACEA ve svém pojednání také upozorňuje, že za prvních devět měsíců 2006 je podíl naftových motorů v nově prodaných automobilech 50,3 %, což je ve srování s rokem 1991 nárůst o 35,7 %.

ACEA upozorňuje, že dopad na životní prostředí však může být i negativní. Náročná výroba a nutnost stálého zlepšování všech komponent a paliv bude mít za následek zvýšení emisí průmyslového CO2 o 6 %.

Přehled emisních limitů Euro (g/km)
Limit Platnost CO HC HC+NOx NOx Částice
Dieselové motory
Euro 1 1992/07 2.72 - 0.97 - 0.14
Euro 2 (a) 1996/01 1.0 - 0.7 - 0.08
Euro 2 (b) 1996/01 1.0 - 0.9 - 0.10
Euro 3 2000/01 0.64 - 0.56 0.50 0.05
Euro 4 2005/01 0.50 - 0.30 0.25 0.025
Euro 5 2008/06? 0.50 - 0.25 0.20 0.0125
Benzínové motory
Euro 1 1992/07 2.72 - 0.97 - -
Euro 2 1996/01 2.2 - 0.5 - -
Euro 3 2000/01 2.30 0.20 - 0.15 -
Euro 4 2005/01 1.0 0.10 - 0.08 -
Euro 5 2008/06? 1.0 0.075 - 0.06 0.005
Zdroj: dieselnet.com

(a) Vozy s komůrkovými agregáty

(b) Vozy s přímovstřikovými agregáty

Pozn: Euro 5 stále není definitivně schváleno, hodnoty jsou pouze orientační