Automobilka, která má tak obrovskou ztrátu, že už dva roky balancuje na hraně krachu se rozhodla dát všechno na jednu kartu. Smart ForFour se neprodává, Roadster už dávno vypadnul z výroby, tak zůstal jen Fortwo, který v nové generaci má přinést značce oživení a jak management doufá, možná i zisk.

Hlavní změnou na automobilu je jeho délka. Jeho 2700 mm je o celých 20 cm víc, než tomu bylo doposud, z čehož profituje jak prostor pro cestující, tak i zavazadelník. Ten se zvětšil o 70 l na již celkem slušných 220 l.

Tři válce stačí, drahoušku

Automobil nabídne od začátku rovnou pět tříválcových agregátů. Zážehové jednotky o objemu jednoho litru budou mít výkon 45, 52 a 62 kW, vznětový agregát tradičních 33 kW. Na konci roku 2007 se objeví také model se systémem Stop-and-go systémem, kdy se na křižovatkách bude motor samočinně vypínat a natáčet ho bude startér (tento systém známe například z Citroënu C3). Samozřejmostí bude také úprava modelů od firmy Brabus, ale stále si ještě musíme počkat, zda se tuner pustí i do agregátů.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Nový i uvnitř

Uvnitř vládne mnohem lepší pohoda především díky nové přístrojové desce. Ta už není vyrobená z levných a nevzhledných plastů, ale poskočila po vizuální stránce o notný kus dopředu. Na přístrojovce sice zůstanou dva oddělené budíky na středu, ale ventilační výdechy jsou již zabudovány. Za pozornost také stojí mnohem více místa pro kolena díky šikmé konstrukci spodní části.