Již v lednu se na detroitském autosalonu objeví SUV, které vytvořila kompletně společnost ChangFeng. Zatím není jasné, jak bude vůz vypadat, ale pravděpodobně se bude jednat o sériovou verzi studie Cheetah (na obrázku), předvedenou letos na autosalonu v Šanghaji.

Vůz by se měl objevit na trhu už v další dekádě, ale stále se neví, který z amerických partnerů se uvolí a nechá vozy z produkce ChangFeng prodávat pod vlastní střechou.

Čínské automobilky se snaží také v Evropě najít své partnery, kteří by se jim staly distribuční sítí  a zázemím. Navíc čínské výrobky nejsou v Evropě moc populární, tudíž se snaží najít i strategického partnera, který by je zaštítil svým jménem. To je ovšem problém, protože žádný z nich se dnes nehodlá spojit se značkou, která sice má peníze a neuvěřitelný objem výroby, ale zkazila by dlouho budované  jméno.

S Čínou nechce nikdo nic mít

Příkladem budiž britské firmy AC, Healey, nebo Triumph, které spolupráci odmítly. O přístupu evropských automobilek k čínským partnerům vypovídá i postoj značky Ford, která než aby riskovala spojování své značky Land Rover s prodávaným Roverem, raději práva na tuto zkrachovalou značku a jeho logo koupila sama [celá zpráva]. Čínský výrobce SAIC pak musel sáhnout k vytvoření vlastního loga a jména, které po čínském způsobu se od roveru moc neliší - Roewe [celá zpráva].

Asi největší službu v záporném slova smyslu prokázala čínská automobilka Landwind, která se snažila prodávat svoje vozy na bázi starého Opelu Forntera v Evropě. Při crashtestu se však celý vůz zbortil jako krabička od sirek, což na věrohodnosti nepřidá.