Příliš pozdní snídaně nebo její úplné vynechání jsou úplně nejhorší návyky, které můžou mít za následek, že se vám neustále nedaří shodit přebytečná kila. Pokud se nenajíte, mozek vyšle organismu signál, aby šetřil energií. Tělo si automaticky začne ukládat tuky, kterých by se za jiných okolností zbavovalo.

Snídaně do hodiny po probuzení aktivuje v těle metabolický proces zvaný termogeneze, který změní jídlo na energii. První ranní jídlo dokáže člověka správně nastartovat, pozitivně naladit na celý den a udržet rovnováhu sytosti v žaludku až do času oběda.

Ovšem příliš mnoho cukru obsaženého při prvním ranním jídle způsobí, že budete mít velmi brzo po jeho snězení opět hlad a pocit prázdného žaludku. Příliš sladkou snídani tělo velmi rychle spálí a bude se dožadovat dalšího přísunu potravin. Ideální je proto po ránu konzumovat jídla s nízkým obsahem cukru a doplnit je například vločkami a slunečnicovými nebo lněnými semínky.

Ranní rozcvička přispěje k hubnutí

Několik průzkumů dokázalo, že naše tělo dokáže spalovat kalorie až čtyřiadvacet hodin po fyzické aktivitě. Pokud tedy tělu dopřejete ranní rozcvičku, spálíte daleko více kalorií, než když půjdete cvičit odpoledne. Pro maximální úbytek tělesného tuku je proto dobré začít s cvičením, stejně jako se snídaní, už ráno.

Rozhýbání těla na začátku nového dne je tedy vhodné pro ty, kteří mají za cíl výrazně zredukovat podkožní tuk. Je ale dobré dát si před fyzickou aktivitou nízkokalorickou snídani a nenamáhat se nalačno. Vhodné je jablko nebo jogurt.