Mužům škodí velké množství sóji
Američtí vědci upozorňují, že příliš velké množství sóji, základ makrobiotické a vegetariánské stravy, může mít negativní vliv na zdraví mužů. Vysoký obsah isoflavonů v sóji podle nich způsobuje agresivní a zhoršené společenské chování u příslušníků silnějšího pohlaví.
úterý 4. května 2004, 13:00 - WINSTON/SALEM
Biologové z Wake Forest University ve Spojených státech u samců opic testovali vliv nadměrné konzumace bobů a zjistili, že látka isoflavon ovlivňuje jejich chování. Podle biologů je tato látka rostlinnou obdobou estrogenů, ženských pohlavních hormonů.
"Výzkumy se dříve zaměřovaly především na potenciální blahodárné účinky isoflavonů na redukci různých rakovinných nádorů, osteoporózy, kardiovaskulárních chorob a postmenopauzálních symptomů, ale nikdo si nevšímal negativních vedlejších účinků na chování mužů," tvrdí ve své studii autoři výzkumu.
Ženám sója nevadí
"Lidé jsou přesvědčení, že sója působí jen blahodárně. Žijeme v hloupém přesvědčení, že co je dobré pro jednoho, musí být dobré pro všechny. A čím víc toho konzumujeme, tím je účinek silnější," prohlásil profesor Jay R. Kaplan.
"Ale není to pravda. Náš výzkum potvrzuje, že je důležité zohledňovat nejen množství účinných látek, ale musíme brát v potaz také pohlaví konzumenta," řekl Kaplan a dodal, že agresivní chování spojené s hojným požíváním sóji nebylo u žen prokázáno.
Korzo/P, Novinky
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



