Žvýkání zahání chuť na sladké a aktivuje mozek
I žvýkačka se může stát velmi efektivní pomůckou při hubnutí. Ta bez cukru dokáže omezovat chuť na sladké, snižuje příjem kalorií a oslabuje nutkání přejídat se mezi hlavními jídly. Podle odborníků z Louisiany potlačuje žvýkání žvýkačky chuť na sladké mezi obědem a odpolední svačinou.
Žvýkačka udrží vaše chutě na uzdě.
FOTO: fotobanka Profimedia
pátek 24. dubna 2009, 10:35
Ve své studii odborníci z Biomedicínského výzkumného centra při Louisiana State University testovali účinky žvýkání na hubnutí. Dobrovolníci užívali žvýkačku mezi obědem a svačinou a uváděli, že ačkoli měli stejnou hladinu energie, chutě na sladké a nutkání k pojídání laskomin byly silně potlačené.
I malé změny v denním energetickém příjmu člověka přitom mají velký vliv na hubnutí z dlouhodobého hlediska. Studie z Louisiany je další svého druhu, která podporuje žvýkání žvýkačky bez cukru jako jednoduchou pomůcku při redukci energetického příjmu a boji s chutěmi na sladké.
Žvýkání také aktivuje mozek
Odborníci z Baylor University v Texasu prokázali, že při žvýkání se mozek aktivuje a funguje lépe, takže člověk má lepší akademické výsledky. Z analýzy výsledků vyplynulo, že studenti, kteří žvýkali ve vyučování žvýkačku bez cukru, měli lepší výsledky ve standardizovaných matematických testech a jejich maturitní výsledky byly lepší než u těch, kteří nežvýkali.
Ale i ti, kteří dosud nežvýkají při učení, mohou ještě ze žvýkaček profitovat. Již po čtrnácti dnech užívání žvýkačky při studiu a práci nad domácími úkoly se prý jejich výsledky u testů a písemek výrazně zlepší.
Závěry studie byly publikovány na konferenci Experimental Biology 2009.
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



