Vědci vyvracejí tvrzení, že každodenní konzumace vajec ohrožuje zdraví
Pověst vajíček byla v posledních letech lživě očerněna, tvrdí britští vědci z Univerzity v Surrey. Lidé je mohou konzumovat denně bez velkého strachu, že u nich zvyšují hladinu nebezpečného cholesterolu v krvi a ohrožují zdraví. Podle vědců mohou téměř všichni lidé jíst tolik vajíček, kolik chtějí. Naopak výrazně omezit by měli nasycené živočišné tuky.
Vajíčka obsahují řadu cenných vitaminů.
FOTO: Stringer, Reuters
čtvrtek 12. února 2009, 9:33 - LONDÝN
Zprávu vítají nejen milovníci slepičích pohlavních buněk, ale také jejich velcí producenti. V posledních letech se totiž objevovaly spíš zprávy o tom, že konzumace vajec zdraví škodí. Britští experti tvrdí, že vajíčka obsahují řadu cenných vitaminů a na metabolismus cholesterolu u člověka negativní vliv nemají. Týdně se dosud doporučovala dospělému člověku maximálně tři vajíčka.
Nebezpečnější je tuk
Juliet Grayová a Bruce Griffin z Univerzity v Surrey dnes tvrdí, že je naprostým mýtem tvrzení, že nadměrná konzumace vajíček zvyšuje hladinu nebezpečného cholesterolu v krvi. V naprosté většině případů prý k tomu nedochází. Mnohem nebezpečnější jsou podle nich nasycené živočišné tuky z másla, sádla, vepřového masa, tučných mléčných výrobků, uzenin a smažených pokrmů.
Studii otiskl odborný bulletin Nutrition vydávaný Britskou nadací pro výživu.
Profesora Griffina pak citoval také britský list Daily Telegraph: „Naopak, lidé by mohli být podporováni v konzumaci vajec jako součásti zdravého jídelníčku, jedná se o přírodní nutričně nejbohatší potravinu.“
Žena
Na co by muži ve vztahu neměli zapomínat
Kdyby muži i ženy věděli, po čem přesně jejich protějšek touží a jaká má tajná přání, byl by možná nejeden partnerský vztah mnohem...
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...



