Zelený čaj prospívá srdci a oběhovému systému
Zelený čaj bohatý na antioxidanty je prevencí rakoviny i řady degenerativních onemocnění. Podle řecké studie ale dokáže také již při krátkodobém užívání výrazně prospívat srdci a velkým tepnám.
Stejně jako v řadě jiných zdravotních účinků spočívá blahodárnost zeleného čaje ve vysoké koncentraci antioxidačních látek.
FOTO: Jan Kulveit / ShutterStock
pondělí 7. července 2008, 12:45 - ATHÉNY
Po konzumaci nápoje rychle dochází k rapidnímu zlepšení funkce endoteliálních buněk, které oběhovou soustavu vystýlají. Přitom špatná funkce výstelkových buněk je klíčovým jevem v progresi aterosklerózy.
Doktor Nikolaos Alexopoulos se svými kolegy z kardiologické katedry lékařské fakulty v Athénách zjistil, že po konzumaci čaje se zlepší funkce endoteliálních buněk, na nichž je závislá dilatace (rozšíření) pažní tepny.
Vrchol efektu nastává asi třicet minut po konzumaci čaje a zvyšuje se zhruba o čtyři procenta. Stejně jako v řadě jiných zdravotních účinků spočívá blahodárnost zeleného čaje ve vysoké koncentraci antioxidačních látek, v tomto případě ze skupiny flavonoidů.
Podobné antioxidanty jsou obsaženy také v tmavé čokoládě a červeném víně. Závěry studie byly publikovány v časopise European Journal of Cardiovascular Prevention and Rehabilitation.
Žena
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...
Jak se vypořádat s rozchodem a jít dál
Rozchod je sám o sobě velmi bolestný, nemá proto cenu si ho ještě ztěžovat nerozumným chováním, které jen prodlužuje utrpení. Existují...



