Výtažek z jablek dokáže zastavit růst zhoubného nádoru
Jablko patří z hlediska výživy a účinků na lidské zdraví k nejzázračnějšímu ovoci. Říká se, že kdo si dá jablko denně, nemusí vůbec k lékaři. A podle amerických odborníků tohle ovoce možná také pomůže v budoucnosti s bojem proti rakovině. Látky triterpenoidy obsažené ve slupce plodů totiž v laboratorních podmínkách dokáží zastavit růst nádoru či zabíjet jeho jednotlivé buňky.
Látky obsažené ve slupce jablka dokáží zastavit růst nádoru či zabíjet jeho jednotlivé buňky.
FOTO: Famous
úterý 8. dubna 2008, 7:37 - ITHACA
„Zjistili jsme, že některé sloučeniny mají silný protirůstový účinek na nádorové buňky lidských jater, střeva a prsu a mohou být částečně zodpovědné za protirakovinné působení celých konzumovaných jablek,“ uvedl v závěru své studie docent Liu.
Podobná studie prokázala, že jablka mohou u hlodavců snižovat počet a velikost nádorů prsu. Podle všeho plní protirakovinnou funkci v jablkách právě triterpenoidy.
Studie byla publikována v odborném časopise Journal of Agricultural and Food Chemistry.
Žena
Daniel Hůlka: Jediný lék na moji nemoc, která se jmenuje žravost, je pohyb Video
Jeho život se poslední dobou podobal jízdě na horské dráze. Nemoci se střídaly s úrazy, odvolával představení v divadle, rozešel se...
Šaty červené barvy udělají sexy každou ženu Obrazem
Červená je pro mnohé nejen barvou lásky, ale také touhy a smyslnosti. Vyberou-li si ženy na večírek či nějakou schůzku právě šaty...
Vegetariánská kuchyně: žij a nech žít
Vegetariánská strava vychází ze zásady Žít a nechat žít. Její vyznavači nejedí některé živočišné potraviny, hlavně maso, sádlo......



