Kousek hořké čokolády denně může snížit krevní tlak
Dobrou zprávu pro milovníky čokolády zveřejnili němečtí vědci. Podle nich kousek hořké čokolády denně snižuje vysoký krevní tlak a zároveň nezvyšuje nebezpečí tloustnutí. Předchozí studie uváděly, že potraviny bohaté na kakao, jako je právě tmavá čokoláda, mají příznivý vliv na srdce, ale vědci se obávali, že přidaný cukr, tuk a kalorie přebijí všechny přínosné vlastnosti, které čokoláda může mít.
Bílá čokoláda na rozdíl od tmavé na zdraví pozitivní vliv neměla.
FOTO: www.ota.com
středa 4. července 2007, 13:50 - CHICAGO
Z nové studie ale vyplývá, že kousek o energetické hodnotě 30 kalorií, tedy ekvivalent 6,8 gramu, dokáže snížit krevní tlak, aniž by ho provázelo zvyšování tělesné hmotnosti či další negativní vedlejší účinky, uvádí doktor Dirk Taubert z německé Univerzitní nemocnice v Kolíně nad Rýnem.
Tmavá čokoláda obsahuje polyfenoly - skupinu chemických substancí, které mají příznivé zdravotní účinky. Taubert s kolegy studoval 44 dospělých ve věku 56 až 73 let, kteří krom vysokého tlaku neměli jiné zdravotní potíže.
Účastníci studie byli náhodně rozděleni a jedna polovina dostávala kostičku tmavé čokolády obsahující polyfenoly a druhá kousek bílé čokolády, v níž tyto látky nejsou. Po 18 týdnech skupina "užívající" tmavou čokoládu zaznamenala pokles obou hodnot krevního tlaku beze změny tělesné hmotnosti, výše cholesterolu či krevního cukru.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



