Čokoládě se o Vánocích nevyhýbejte
Dobrá zpráva pro všechny milovníky čokolády. Před Vánocemi se nemusíte bát o své zdraví, naopak. Američtí experti dokázali, že pravidelná denní konzumace čokolády výrazně snižuje riziko vzniku krevních sraženin
Ilustrační foto
FOTO: www.ota.com
pátek 22. prosince 2006, 9:47 - COLUMBUS
Vědci z americké John Hopkins University testovali dobrovolníky, "čokoholiky", kteří byli vyloučeni z jiné studie, protože nebyli schopni či ochotni se své oblíbené pochoutky ani dočasně vzdát. Původní výzkum se týkal vlivu aspirinu na krevní destičky, které jsou klíčové pro srážlivost krve.
Ukázalo se že, 139 lidí muselo být ze studie vyloučeno, protože nebyli schopni dodržet dočasný zákaz pojídání čokolády. Vědci tyto čokoholiky užili k testování starší domněnky, podle které hořká čokoláda přispívá ke snižování krevního tlaku a má i další příznivé účinky na krevní oběh.
"Trocha čokolády nebo horké kakao jako součást každodenní stravy s velkou pravděpodobností prospívá zdraví. Tedy pokud lidé konzumují kvalitní, nikoli levnou čokoládu, která obsahuje náhražky nebo hodně másla a cukru," říká profesorka Diane Beckerová, která výzkum iniciovala.
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



