Káva snižuje počet spermií v semeni
Káva možná stojí za poklesem porodnosti v Evropě. Ranní šálek lahodného nápoje patří k životu snad většiny mužů na starém kontinentu, ale podle odborníků káva snižuje počet spermií v semeni, a tak ohrožuje plodnost mužů. Tři a více šálků denně mohou muže učinit zcela neplodnými.
Ilustrační foto
FOTO: www.profimedia.cz
čtvrtek 2. listopadu 2006, 9:09 - LONDÝN
"Nezávisle na věku, muži s vyšším příjmem kávy denně mají často vadné sperma," tvrdí britští vědci. V posledním desetiletí klesla plodnost mužů v Británii o 29 procent.
"Tři šálky kávy denně způsobují poškození spermií, které vede k chromozomálním změnám v embryu. To může vést k samovolnému potratu či vrozeným vadám," tvrdí vedoucí výzkumného týmu doktor Andrew Wyrobek z Bradford University.
Britové při výzkumu spolupracovali s experty z California University. Sledovali sperma několika stovek mužů ve věku mezi 22-80 roky. Milovníci kávy měli často menší počet spermií v ejakulátu a rovněž produkovali vyšší počet poškozených spermií.
Famous
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



