Těhotné ženy by měly užívat rybí olej
Podle britských odborníků by se měl všem těhotným ženám předepisovat rybí olej. Působí totiž blahodárně na vyvíjející se plod v děloze matky, ovlivňuje chování a mozkovou činnost nenarozeného dítěte a výrazně snižuje riziko mozkové obrny krátce po narození.
pondělí 19. června 2006, 14:33
Rybí olej však nemá příznivé zdravotní účinky pouze na vyvíjející se dítě, ale blahodárně působí také na tělo matky. Například studie University of Alberta prokázala, že děti matek konzumujících rybí olej během těhotenství a také po porodu měly vyšší IQ a méně neurologických problémů.
"Přiměřené množství omega-3 mastných kyselin v těhotenství se zdá být jako dlouhodobě pozitivní. Má totiž vliv na centrální nervový systém dítěte jak v krátkodobém horizontu, tak ve výhledu pozdějšího vývoje po porodu," uvedli experti z University of Alberta ve své studii.
Nejdůležitější je dle britských lékařů třetí trimestr těhotenství, tehdy by ženy měly povinně užívat rybí olej, protože mozek nenarozeného dítěte prodělává nejrychlejší vývoj. Dostatek potřebných látek může tento vývoj pozitivně ovlivnit.
Famous, Novinky
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



