Středomořský jídelníček je prevencí vzniku astmatu a alergií u dětí
Způsob stravování v těhotenství a v mládí hraje významnou roli při pozdějším vzniku astmatu a alergií. Pozitivní účinky má přitom stravování na středomořský způsob.
Vznik astmatu a senné rýmy u dětí souvisí se stravováním.
FOTO: creapharma.ch
pátek 10. října 2008, 8:30 - NEW YORK
Z průzkumu mexických lékařů, kteří se zaměřili na vliv různých druhů stravování na vývoj alergií a astmatu u dětí, vyšla nejlépe středomořská kuchyně. Tuto stravu by podle nich měly konzumovat těhotné ženy i malé děti.
Odborníci zkoumali tuto souvislost na 1476 dětech ve věku 6 - 7 let. Zjistili, že děti, které konzumovaly hodně zeleniny, ovoce, ořechů, luštěnin, ryb a cereálií, a vyhýbaly se mléčným výrobkům, masu a tukům, trpěly mnohem méně astmatem a sennou rýmou. Studii publikoval americký časopis Allergy.
"Tento poměr redukuje vznik nebezpečných bílkovin způsobujících záněty, které bývají častou příčinou vzniku astmatu," dodává výzkumník.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



