Kojené děti mají vyšší IQ
Budete-li vaše dítě dlouho kojit, je pravděpodobné, že bude o něco chytřejší, než když ho brzo odstavíte. Jedna z nejobsáhlejších studií, jaká byla dosud na dané téma vypracována, uvedla, že kojené děti mívají vyšší IQ.
Ilustrační foto
FOTO: fotobanka Profimedia
středa 7. května 2008, 6:30 - MONTREAL
Lékaři sledovali téměř 14 000 dětí po dobu delší 6 a půl roku a zjistili, že ty, které byly jako děti déle kojeni, dosahovali v IQ testech lepších výsledků. Testy byly rozděleny do několika částí, ale ve všech - ve čtení, psaní a řešení matematických úloh - dospadly lépe kojené děti. Uvedl to britský deník The Times.
Vědci z McGill Univerzity v Montrealu studovali děti narozené ve 31 porodnicích v Bělorusku a rozhodli náhodně zavést v půlce nemocnic kojící programy pro matky a druhou polovinu nemocnic ponechali jako kontrolní skupinu.
Výsledky studie, která vyšla v časopise Archives of General Psychiatry, potvrzují předchozí šetření.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



