Jak si pořídit holčičku? Nesnídejte
Britští vědci přišli s receptem na to, jak si pořídit holčičku. Stačí, když se žena v době početí bude vyhýbat snídaním. Statistická data totiž dokazují, že při omezení snídaně či při nízkokalorické dietě dochází častěji k početí holčičky. Naopak ženy, které snídají a dopřávají si pokrmy kaloricky vydatné, přivedou na svět spíše chlapečka.
Podle výzkumů vede vyšší energetický příjem k početí chlapců.
FOTO: fotobanka Profimedia
pátek 25. dubna 2008, 9:00 - LONDÝN
Nový výzkum expertů z univerzit v Exeteru a Oxfordu poskytuje první důkazy o tom, že pohlaví dítěte souvisí s výživou matky a že vyšší energetický příjem vede častěji k početí chlapců.
„Tento výzkum může pomoci vysvětlit, proč v rozvinutých zemích, kde se mnoho žen rozhodne konzumovat nízkokalorické potraviny, dochází k úbytku chlapců,“ uvedla doktorka Fiona Mathewsová z University of Exeter.
Za posledních čtyřicet let dochází k pomalému a pozvolnému úbytku nově narozených chlapců v poměru k nově narozeným dívkám v rozvinutých zemích. Ačkoli o pohlaví dítěte rozhoduje geneticky otec, je delší dobu známo, že vyšší hladina glukózy v krvi matky podporuje růst a rozvoj mužského embrya, zatímco zpomaluje a omezuje růst ženského. Přesný mechanismus ale není zcela jasný.
„Pokud má matka dostatek zdrojů, pak pro ni může mít smysl investovat do plození syna, protože ten má větší šanci plodit více dětí než dcera. Takže v chudších dobách je bezpečnější mít dceru,“ vysvětluje evoluční význam principu Mathewsová.
Studie byla publikována v odborném časopise Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



