Na palubě byly zásoby pro 4200 cestujících a posádku na celý týden. Na lodi je například přes 500 litrů olivového oleje, osm tun hovězího ve velkoobjemových průmyslových mrazácích. Loď vezla i tři tuny melounů. Část potravin je stále v kuchyních, i když část se jich po katastrofě dostala do moře, což vedlo k tomu, že se zněkolikanásobila kolonie racků na Gigliu a rybářům se hůře chytají ryby, které se usídlily ve vraku, kde se dalo najít i něco na zub.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Časosběrný záznam obracení vraku Costy Concordie

Sergio Girotto, manažer firmy Micoperi, která se na operaci podílela, už uvedl, že loď se předtím, než se na jaře odtáhne do některého z přístavů k rozebrání, bude muset  vyčistit a uklidit.

Chtějí snížit hmotnost

„Rád bych odstrojil všechny kabiny až na holý kov, aby se snížila váha o pár tisíc tun, což povede k tomu, že loď bude na vodě sedět výš; to může ovlivnit i přístav, do kterého s ní poplujeme,“ dodal Girotto. Pro experty, kteří otáčeli loď, bylo velkým překvapením, že po otočení klesla ještě hlouběji, než byla dřív.

V první řadě se ale bude pátrat po ostatcích dvou obětí, které se dosud nepodařilo najít. Záchranáři tuší, kde by se mohly nacházet, ale zatím neměli šanci se k nim dostat. Také se otevřou sejfy ve všech kajutách, kam si mohli cestující uložit cennosti. Ty by se jim měly vrátit.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Vrak Costy Concordie má promáčklý bok od útesu.