Hlavní obsah

Belgičtí železničáři stávkují kvůli nehodě

– Brusel • Aktualizováno

Železničáři na jihu Belgie vstoupili v úterý do stávky kvůli pondělní tragické srážce vlaků u města Halle, která si vyžádala 18 obětí a 160 zraněných. Zemřel i jeden ze strojvůdců. Železničáři tvrdí, že mají velmi špatné pracovní podmínky, a hrozí proto opakováním podobných tragédií. Stávka bude pokračovat i ve středu.

Článek

Stávka byla spontánní, uvedly belgické dráhy SNCB. Přesto se k ní přidalo velké množství zaměstnanců ve frankofonním Valonsku. Kvůli stávce již druhý den nejezdí vlaky Eurostar z Bruselu do Londýna a rychlovlaky Thalys do Francie, Německa a Nizozemska, uvedlo BBC.

Společnost Eurostar doporučila lidem, aby 16. února nejezdili do Bruselu a jízdenku buď vrátili nebo si změnili datum cesty. Podle SkyNews nepojedou vlaky Eurostar ani ve středu.

Belgičtí vyšetřovatelé zatím nezjistili příčiny pondělní havárie. Uvedli ale, že nešlo o čelní srážku, jak se tvrdilo původně, ale jeden vlak narazil plnou rychlostí do druhého stojícího u výjezdu z nádraží v Halle směrem na Brusel. [celá zpráva]

Některé oběti nebyly dosud identifikovány.

Spekuluje se, že strojvůdce mohl přehlédnout červenou, a proto narazil do stojící soupravy. V tu dobu panovalo špatné počasí s malou viditelností, protože sněžilo.

Vinu si přehazují organizace mezi sebou

Agentura AFP napsala, že už v pondělí se objevilo tvrzení, že spíš než individuální chyba jsou za neštěstím nedostatečné investice do zajištění bezpečnosti železničního provozu. Šéf společnosti Infrabel, jež spravuje belgickou železniční síť, zdůraznil, že vlak, jehož strojvůdce je podezřelý z přehlédnutí červené, nebyl vybaven systémem, který by zajistil automatické zastavení. Jeho slova vylučovala, že by na vině byla nedostatečná údržba tratě.

Belgické dráhy SNCB, kritizované po pondělní tragické srážce vlaků kvůli pomalému zavádění automatických brzdicích systémů, označily za původce této pomalosti Evropskou komisi. Prezident SNCB Marc Descheemaecker v reakci na to poukázal na pomalost harmonizace evropských regulí týkajících se automatického brzdění. V souladu s těmito regulemi měl být tento systém zaváděn na belgických drahách jen postupně v letech 2006 až 2013.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám