Asche je přesvědčen, že lidé by neměli vyklízet pole ochráncům zvířat a veganům. „Nejde mi samozřejmě tolik o steak jako o svobodu využívat zvířata. Hlasitost a útočnost, s nimiž vystupují organizace jako Peta či Animal Liberation Front, považuji za skutečné nebezpečí,” upozorňuje.

Současně zpochybňuje základ filozofie ochránců zvířat, a to fakt, že za základní právo zvířat označují právo na život: „Právo je termín ze světa lidí, jenž v říši zvířat nemá žádnou platnost. Přenášet ho na zvířata je antropomorfismus, tedy přisuzování lidských vlastností, jehož bychom se měli vyvarovat.”

Netají se tím, že jeho protivníci z Pety vědomě šíří polopravdy. „Je nesmysl domnívat se, že každý, kdo nenosí kožich nebo se zřekl masa, nezabíjí zvířata. Vždyť kupříkladu na vegany tolik oblíbený palmový olej se v jižní Asii vypaluje pět miliónů hektarů lesa s miliardami živočichů. Každý, kdo přijímá potravu, by se měl smířit s tím, že tím někomu bere život nebo ho ohrožuje,“ podotýká.

Není bolest jako bolest

Organizaci Peta však ze všeho nejvíc vyčítá fakt, že v roce 2003 spustila kampaň, v níž přirovnala masový chov zvířat k holocaustu. „To považuji za naprosto skandální, za do očí bijící nestydatost. Peta staví na stejnou úroveň stres zvířat a nejtěžší zločin v dějinách lidstva. Schopnost lidského vědomí prožívat utrpení je mnohem složitější a intenzivnější, než jakým způsobem bolest snášejí zvířata,” připomíná.

Na otázku, zda zvířata tedy netrpí, odpovídá: „Lidská bolest se nedá se zvířecí srovnávat. Rybě chybí část mozku zpracovávající bolest. Na háčku tudíž nebojuje proti strádání, ale jen podléhá svému reflexu utéci,“ uzavírá.