Tři pokuty dostala společnost Kofola Československo, a to 80 000, 100 000 a 150 000 korun. Rada ve všech případech kritizovala to, že reklama na výrobek firmy podporovala chování ohrožující zdraví osob mladších 18 let.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Podle rady totiž znázorňovala nebezpečnou situaci, kdy "hoch dětského věku sjíždí ve volné krajině na speciálně upraveném skateboardu kopec". Animovaná postava přitom diváky vybízí k napodobování, ačkoli je taková aktivita velmi nebezpečná a může přivodit těžký úraz, upozornila rada.

Vlastník Novy, společnost CET 21, se údajně provinil tím, že epizoda seriálu Ordinace v růžové zahradě odvysílaná letos v květnu nepatřičně zdůrazňovala inzerovaný produkt, a to v dialogu i obrazem nad rámec děje.

Sankci ve stejné výši 300 000 korun dostal rovněž provozovatel rozhlasové stanice Frekvence 1 za pořad Dámský klub, mimo jiné za vulgární výrazy, primitivní vtipkování a asociování intimní problematiky, což podle rady může vést k ohrožení psychického vývoje mladistvých.

Pokuta i za vysílání Evropy 2 

Rada pokutovala i další stanici z mediální skupiny Lagardere Active ČR - Evropu 2. Stotisícovou pokutu si vysloužila za loňské vysílání pořadu Ranní show Evropy 2, v jehož rámci byl propagován internetový obchod, a to formou skrytého obchodního sdělení.

Pokutu 150 000 dostala společnost Mountfield, a to za nesprávné uvedení výše slev na Kole štěstí, které bylo součástí reklamní kampaně, a podle rady tak šlo o nekalou obchodní praktiku. Padesátitisícovou sankci si vysloužila CELMAR MEDIA za uvedení nepravdivých informací, které by mohly spotřebitele uvést v omyl.