Hlavní postavy Öllers a Niederländer nepatří zrovna k největším sympaťákům. Oba jsou bohatými poradci velké německé firmy, kteří cestují po Indii, Číně a Africe a vymýšlejí, kde vydělat ještě více a jak zaplatit chudým dělníkům ještě méně. Indie už je out, přesuneme výrobu do Pákistánu, hlásají chytrolíni v oblecích.

Zatímco Niederländer se ještě drží v rámci maloměšťáckého normálu, nesnesitelný Öllers se blíží psychiatrické diagnóze. Extrémně nepříjemný, vzteklý čtyřicátník se sklony k agresivitě rozbíjí hotelové pokoje, sexuálně obtěžuje uklízečky a po telefonu se hádá s manželkou. Postupně odhalujeme, že má velký strach o kariéru a nadstandardní příjmy a současně ho drtí nemoc syna.

Ke dvojici Naber nečekaně přihodí ještě Bianku, velmi mladou kolegyni, kterou posílají z ústředí do třetího světa dodatečně. Pohoršeně sleduje Öllersův cynismus a nepříjemné poznámky. Myslí si o ní, že bude vařit kafe, ale vůbec netuší, jaký má Bianca úkol. Rafinovaná hra nabírá na obrátkách.

Černý humor 

Čas kanibalů klade vtipným, neotřelým způsobem vážné otázky o evropských firmách a třetím světě a také o plánech a ideálech mnoha inteligentních lidí, které nelze snadno označit za „zlé“, jejich střetu s realitou a koncích, kdy žijí úplně jiný život, než si přáli.

Nadprůměrné dialogy srší černým humorem a trojice herců (Sebastian Blomberg, David Striesow, Katharina Schüttlerová) tvoří věrohodný sehraný tým. Kromě jednoho dost matoucího a nepravděpodobného sexuálního dobrodružství mezi dvěma postavami scénář funguje hladce a napíná diváka, očekávajícího velké finále.

Po většinu z 93 minut jde o stoprocentní kousavou satirickou komedii, jenže ve vzduchu visí ještě cosi mrazivého – každou chvíli se konverzačka v klimatizovaném interiéru luxusního hotelu může zvrhnout v něco jiného. A možná už nepůjde jen o to, kdo z nich bude povýšen.

Celkové hodnocení: 80 %

Více o festivalu Das Filmfest najdete zde.