„Po dlouhém a nesnadném zvažování jsem se rozhodl ke dni 26. června 2014 odstoupit z funkce hudebního ředitele Opery Národního divadla. Rozhodl jsem se tak především na základě dlouhodobých neshod s uměleckým ředitelem Opery ND a SO Petrem Kofroněm. Neztotožňuji se s jeho výběrem inscenačních týmů, způsobem přípravy dramaturgického plánu a také s jeho celkovou vizí budoucího uměleckého směřování Opery ND a SO,” sdělil Jindra.

Jako další důvody uvedl údajný rozpor mezi přislíbenými a reálnými kompetencemi, které jsou pro adekvátní vykonávání této funkce nezbytné, nebo to, že „stále není transparentně veřejně pojmenována avizovaná transformace Opery ND a Státní opery”.

„V takové atmosféře lze jen těžko kreativně pracovat na plánování a provozu, ale především vytvořit tvůrčí atmosféru, která je pro uměleckou práci zcela nezbytná. Chtěl bych upřímně poděkovat orchestru ND, sboru Opery ND a všem kolegům z řad sólistů a dirigentů za krásnou uměleckou spolupráci a nebývalou podporu při řešení nelehkých organizačně-provozních problémů v Opeře ND a SO v sezóně 2013/2014,” dodal.

„Považuji od něj za férové, že nepokračuje v projektu, kterému přestal věřit. Jeho dnešní kritika koncepce transformace mě překvapila, protože doposud k ní nevznesl žádné připomínky. Umělecký šéf Opery Národního divadla a Státní opery Petr Kofroň má moji absolutní důvěru a jsem přesvědčen, že spolu s ředitelkou Opery Silvií Hroncovou připravili jeden z nejzajímavějších dramaturgických plánů pro následující období,” uvedl ředitel Národního divadla Jan Burian.

„Pro Operu Národního divadla vybereme hudebního ředitele, kterého bude více zajímat vytváření podmínek pro operní tvorbu naší první scény. Pevně věřím, že spolupráce Roberta Jindry s Národním divadlem bude nadále pokračovat a že na jaře 2015 hudebně nastuduje svou ‚srdeční záležitost‛, kterou je opera Z mrtvého domu Leoše Janáčka.“