Obsazení filmu vypadá velmi slibně, vedle Vilhelmové uvidíme Ivana Trojana, Jaroslava Plesla, Davida Novotného, Lukáše Latináka, Hynka Čermáka a Simonu Babčákovou, tedy herce, které už má Krobot vyzkoušené.

„Jde o naprosto současný příběh mladé ženy, která namísto kariéry učitelky vede hospodu na malé vesnici, ve které se scházejí všichni obyvatelé. Hlavní hrdinka Maruna (Tatiana Vilhelmová) žije na statku s mladší sestrou Jarunou (Lenka Krobotová) a autoritativní matkou (Johanna Tesařová) a mezi několika místními neperspektivními muži aktivně hledá životního partnera. Film vypráví také příběhy několika dalších obyvatel, jejichž osudy se vzájemně proplétají, a jeho děj je zasazen do horské vesnice kdesi v Jeseníkách. Z prostředí Jeseníků pocházejí i oba autoři scénáře Krobot a Smékal, což při jeho psaní patřičně využili,“ sdělila za tvůrce Martina Reková.

Herečky Tatiana Vilhelmová (vlevo) a Lenka Krobotová

Herečky Tatiana Vilhelmová (vlevo) a Lenka Krobotová

FOTO: Evolution Films

„Náš film má několik inspirací. Například poetiku a vnitřní humor Akiho Kaurismakiho nebo bratří Coenů, ale nechali jsme se inspirovat i dílem bratří Mrštíků,“ řekl režisér a spoluautor scénáře Miroslav Krobot.

Úspěšný divadelník i filmový herec 

Krobot dnes patří k nejvýznamnějším divadelníkům a filmovým hercům. Založil divadelní soubor v Dejvickém divadle a režíroval inscenace Revizor, Tři sestry, Tramvaj do stanice Touha nebo Příběhy obyčejného šílenství.

Pak se objevil i ve filmové verzi Příběhů obyčejného šílenství (režie Petr Zelenka) a odstartoval úspěšnou filmovou kariéru. Hrál např. v Účastnících zájezdu, Tajnostech a v Odcházení. V poslední době jsme ho mohli vidět ve filmech Ve stínu, Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka, Revival a v televizní sérii Hořící keř.

Svého dlouholetého přítele původně Krobot oslovil kvůli scénáři o stalkingu, ale postupem času z toho vznikla právě Díra u Hanušovic. Odlišnost profesí režiséra a psychologa pomohla tvůrcům při psaní rolí a poskytovala širší škálu pohledů na situace a příběhy postav.

„Důležité však bylo, že jsme se sešli nad tématem, které bylo nám oběma hodně blízké, a že jsme se zase bavili. Příběh filmu odpovídá našemu vnímání doby a atmosféře ve společnosti, kdy lidé často ztrácejí pocit, že mohou sami něco ovlivnit, místo toho, aby se pokusili o změnu,“ řekl spoluautor scénáře Lubomír Smékal.