Hlavní obsah

Disney a Sony Pictures zkoušejí v Jižní Koreji nový způsob boje proti filmovému pirátství

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V rámci války proti filmovému pirátství, kdy jsou filmy bezprostředně po uvedení do kin dostupné zdarma na internetu, se společnosti Disney a Sony Pictures rozhodly zpřístupnit některé vybrané snímky současně v kinech i na internetu. Zda to bude mít nějaký efekt, zkoušejí nyní v Jižní Koreji. Informaci přinesl server Variety a poté i další média.

Foto: ČTK

Boj proti filmovému pirátství v Jižní Koreji

Článek

Obě společnosti sáhly po takovém pokusu řešení problematické situace na filmovém trhu proto, že dosavadní boj s pirátstvím příliš nefunguje. Nový experiment ovlivňuje šíření filmů v tom smyslu, že je na internetu nabízí ke zpoplatněnému stažení či zhlédnutí již v den, kdy mají premiéru v kinech. Vše samozřejmě v nejlepší možné kvalitě.

Společnosti se domnívají, že filmoví fanoušci vymění sledování kvalitních kopií za ty pokoutně pořízené v kinech v době premiér a poté umístěné v nekvalitním provedení na internetu.

Dosavadní praxe byla taková, že filmy měly nejprve premiéru v kinech, po několika měsících byly vydány na DVD či blue ray discích, poté byly odvysílány na placených televizních kanálech a nakonec i na neplacených.

Zatím jen Korea

Jelikož jde o experiment, jehož výsledek je nejasný, rozhodly se společnosti Disney a Sony Pictures zkusit situaci změnit nejprve v Jižní Koreji. Experiment se netýká všech premiérových filmů, ale zatím pouze vybraných. V první fázi jde o snímky Raubíř Ralf, Nespoutaný Django a Rebelka – všechny z letošního roku.

Již dříve se Disney pokusil u filmu Alenka v říši divů (2010) snížit dobu mezi premiérou filmu v kině a uvedenín na DVD z obvyklých sedmnácti na dvanáct měsíců. Od realizace ale musel ustoupit, protože síť kin Odeon pohrozila bojkotem filmu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám