Co budete večer hrát?

Budeme kombinovat materiál z různých alb. Zazní skladby z desky Luminitza, která zůstává jednou z nejexperimentálnějších věcí, kterou jsem vytvořil. Hudbu jsem složil poté, co jsem se po dvaceti letech vrátil do Rumunska, což byl velmi silný emocionální zážitek. Poprvé jsem na něm chtěl záměrně mít vlivy lidové hudby, takže jsem při přípravách vyslechl hodně folklóru. Taky jsem na ní poprvé použil text, takže jsou tam i politické myšlenky a divadelní prvky. Stále více pracuju s textem, dělám hodně pro divadlo. Pak zahrajeme nějaké skladby z desky Maria T., která je poctou velké rumunské zpěvačce Marii Tanase, která se narodila před sto lety. Nakonec dojde na Kraftwerk. Takže úplný kontrast.

Co pro vás znamenalo hraní skladeb od Kraftwerk?

Zpracování hudby Kraftwerk bylo velmi důležité. Chtěl jsem dokázat, že Kraftwerk neměli pravdu, když říkali, že akustické nástroje jsou mrtvé. A taky jsem chtěl dokázat, že smyčcové kvarteto může být stále aktuální, odpovídající i naší době. Vytvořit celý nový svět zvuků byla velká zábava. Kraftwerk vytvořili celý svět svých zvuků a já k němu chtěl najít ekvivalent jen s pomocí akustických nástrojů bez techniky. A to je pokračující proces, protože jsem se spřátelil s Florianem Schneiderem, který už nyní pracuje s jinými muzikanty, opustil Kraftwerk. Doufám, že s ním v budoucnosti budu něco dělat. Je to můj dobrý přítel.

Vy jste ale zpracoval i písně jiných muzikantů, kteří nepatří do světa vážné hudby, jako je David Byrne.

Často jsem pracoval s Davidem Byrnem, udělali jsme spolu hodně projektů. Mě zajímá hudba obecně, neškatulkuji, tohle je pop, tohle je sub garage, tohle dub, sub dub, over dub, pro mě je to jen hudba, které může komunikovat, nebo ne.