Do té doby se hrálo na všech scénách, i když festival ve čtvrtek čelil bouři, kvůli které nevystoupily hvězdy Faith No More a Orbital. Závěrečný den sice už nenabídl světové superstar, ale i tak bylo v programu hodně zajímavých kapel, tentokrát ale více z českých luhů a hájů.

Na jedné ze dvou velkých scén se postupně vystřídají Mandrage, Support Lesbiens, Vypsaná fixa, slovenští Horkýže slíže a Monkey Business, kteří program uzavřou.

H2o na Rock For People

H2O na Rock For People

FOTO: Alex Svamberk, Novinky

Hlavní scéna odpoledne patřila hard coru. Američtí H2O přiblížili newyorské sekané pojetí této hudby. Zpěvák se hned na začátku pokusil překonat příliš velkou vzdálenost od diváků. Poté, co pravil „Nejsme zvyklí hrát tak daleko od publika, seskočil z pódia a stoupl si k bariérám, které ho oddělovaly od publika. Vyjádřil také dík pořadatelům, že se jim podařilo navzdory nepřízni počasí dát areál do pořádku, takže se mohlo pokračovat. A neopomněl na provokativní výzvy typu: „Kolik z vás se tři dny neosprchovalo?" [celá zpráva]

Architects na Rock For People

Architects na Rock For People

FOTO: Alex Svamberk, Novinky

Po nich patřila scéna britským Architects, hrajícím syrový post hard core. Kapela Novinkám prozradila, proč si vybrala tento název mající dost daleko k typickým jménům metalových nebo hardcorových kapel: „Když se jmenujete třeba Cannibal Corpse, musíte hrát death metal. Kdybyste hráli s tímto názvem něco jemnějšího, tak vás publikum nevezme. Jako Architects ale můžete hrát cokoli, změnit styl.“

Kapela přitom nemyslí na budoucnost. „O každé desce si myslíme, že je poslední, po každém velkém koncertu nás napadá, že už něco takového nemůžeme překonat,“ Skupina přitom vystupuje i pro davy čítající několik tisíc lidí: „Nevíme, jak je to možné, nehrajeme střední proud, mnohdy jsou to jen skřeky. Možná k tomu přispěl internet.“

A oblibu nepřičítá ani nějakému širšímu názorovému proudu ve společnosti: „Nemyslím si, že je to nějaká forma protestu proti společnosti. Prostě je baví ta energie i dění v kotli.“

Zatímco dánšti The Asteroids Galaxy Tour pohrávající si beatem šedesátých let a lounge music působil až moc chtěně a trochu vadil i příliš ostrý vokál zpěvačky, příjemným překvapením byla Anna Calvi. Tato britská písničkářka kombinovala folk s kytarovou psychedelií surfových kapel a post punkem. Místy měla syrovost raného Nicka Cavea. Oživením bylo využití harmonia a tympánů.