Hlavní obsah

Varovné klipy ukazují rodičům šokující projevy dětí ovlivněných televizí

Právo, Jana Perglerová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost. Pod tímto mottem běží od 1. září na České televizi, Nově, Primě a TV Barrandov tři emotivní spoty, které mají posílit zodpovědnost rodičů za to, na co se dívají v televizi v pozdních nočních hodinách.

Článek

Klipy, které byly vyrobeny v roce 2007 v Rumunsku, zakoupila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), nově je adaptovala na české prostředí a nadabovala. Přišlo to na 60 tisíc korun.

Tři velmi odvážné a diskusi vyvolávající spoty se jmenují Půlnoc, Oslava a Metro zobrazují někdy až šokující projevy dětí inspirované sledováním nevhodným televizních pořadů. Například ve spotu Oslava malé dítě na oslavě narozenin začne jako šílené bodat nožem do dortu a poté na nůž napíchne svého plyšového medvídka.

Rada se k tomuto kontroverznímu kroku odhodlala poté, co ze sociologických výzkumů vyplynulo, že téměř polovina dětí ve věku 4 až 14 let má televizor ve svém pokoji a každý druhý rodič ve výzkumu přiznal, že se nezajímá o to, jaké pořady jeho dítě v televizi sleduje.

„Jsme přesvědčeni, že jedině takto sugestivním sdělením lze rodiče přimět k zamyšlení, jakým způsobem dovolujeme našim dětem konzumovat televizní program. Faktem totiž zůstává, že ovladač od televizoru v konečném důsledku drží v ruce vždy rodiče, respektive měli by ho držet,“ uvedla na čtvrteční tiskové konferenci, která spoty představila, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová.

Anketa

Víte, na co se vaše děti v televizi dívají?
ano, mám přehled
64,6 %
ne vždy to sleduji
14,5 %
ne, je mi to jedno
20,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 8288 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám