Většina scén Kněžny Libuše vznikla tak, že někdo postavil kameru na jedno místo v lese u Berounky a nechal ji běžet. Komparsisté kolem ní chodí, plácají anglicky své směšné repliky a snaží se neodejít z obrazu.

Celkově film vypadá, jakoby stál asi 500 dolarů. Režisér má dohromady k dispozici jen asi dvacet „herců“, kteří představují celý český národ. Kulisy tvoří dvě dřevěné chaty a nějaké klády na louce u řeky (že by hradby Vyšehradu?).

Klidně můžeme scénáři odpustit drobné fantazijní prvky, které si do příběhu přidal, jako že Vlasta byla militantní lesba, která sexuálně toužila po Libuši (ta však dávala přednost krátkému nezávaznému sexu se zpocenými svalnatými rolníky). Proč ne, staří Slované byli podle všeho sexuálně odvázaní, takže rázná Vlasta klidně mohla mít 4procentní choutky.

„I am Sorry, Kazi“

Skutečná katastrofa je casting. Kromě slovensko-americké protagonistky Winter Ave Zoli, která celkem hezky vypadá a možná i hraje, se ve filmu vyskytují jen ochotníci třetího řádu, mezi kterými ovšem absolutně vítězí dva čeští experti - Pavel Kříž a Marek Vašut.  

Jakmile se před kamerou poprvé objeví Kříž v kostýmu připomínajícím čáryfuka a pronese své „I am Sorry, Kazi“, diváci v křečích potlačují smích a to už se po celou dobu filmu nezmění. Vašut, který na všechny dialogy reaguje jen univerzální americkou hláškou „Yeah“, je dalším nechtěným komikem.

Pornoherec Přemysl

Ve směšnosti s nimi ovšem směle soupeří představitel Přemysla Oráče, Csaba Lucas, který vypadá jako něco mezi pornohercem a členem black metalové skupiny, a především vůbec neumí hrát. Rovněž Kazi podává pozoruhodný výkon, hlavně ve scéně, kdy se slzami v očích vypráví Libuši o ničení lesa rolníky. Její hláška "A co ten ubohý krtek a co vypelichaný sokol?" asi vstoupí do dějin.    

Ale dost už slov, recenze ani nemůže vystihnout, jak strašně špatný film vznikl. Procentní hodnocení snad napoví více.

Celkové hodnocení: 20%